Pivo's (18-23 jaar)

Welkom op de pagina van de Pivo's!

Wie zijn wij?
Wij zijn de Pivo’s van Scouting Don Bosco Sittard. Het woord pivo is een samentrekking van de woorden pionier en voortrekker.
Wij zijn scouts met de leeftijd van 18 tot 23 jaar en komen iedere vrijdagavond samen van half 10 tot half 12.

Wat doen wij?
Wij organiseren op vrijdagavond programma’s zoals een avondje quizzen tot een avondje fysieke opdrachten. Filmavonden behoren tot de mogelijkheden, maar ook een avond creatief koken zit in de planning. Meestal doen wij dit samen met de Dukkels. Na het programma blijft de groep vaak nog bij het kampvuur om wat bij te kletsen.

Kampen
Jaarlijks is er een winterbivak gepland. Dit is met de RSA, Pivo’s en Dukkels samen, meestal op een afstand van een uur rijden van Sittard. Dit is een weekend waarin we vooral samen als groep plezier maken, maar ook de omgeving leren kennen. De kosten liggen meestal rond de 30 euro.

Daarnaast is er ook het jaarlijkse ‘overvliegweekend’ waarbij de gehele vereniging samen een weekend weg gaat en de leden die van speltak wisselen, omdat ze daar de leeftijd voor hebben bereikt, overvliegen.

Heb je interesse om eens een avond langs te komen, twijfel niet langer; iedereen is welkom op een vrijdagavond.

Natuurlijk kun je voor vragen contact opnemen via het contactformulier op de site.

Met vriendelijke groet,

De Pivo's