Kabouters (7-11 jaar)

Bijeenkomsten

De Kabouters hebben elke vrijdagavond opkomst van 19.00 tot 21.00 uur op ons scoutinggebouw. Ons stafteam bestaat uit Alain, Hanne, Jordy, Lianne, Lisanne, Madelon, Morgaine en Tijmen. We zijn te herkennen aan onze mooie groene scoutfits en wij zorgen dat er bijna elke week een leuk programma is uitgewerkt om de kinderen een leuke en soms ook nog leerzame avond te bezorgen. Tijdens alle bijeenkomsten dragen zowel de staf als kids het scoutinguniform of het scouting t-shirt met das!

Programma

Onze programma’s zijn erg uiteenlopend. Programma’s zijn voornamelijk sport en spelactiviteiten waarin we zoveel mogelijk proberen te variëren. Zo blijft het voor elk kind leuk! Voorbeelden hiervan zijn: levend stratego, grote bosspelen, kokkerellen, vuur stoken, sporten, natuurspelen, creatieve programma’s, quizzen, spelletjes, knopen, themaspelen, films maken, toneel spelen, tochten lopen en veel meer. Maar wat je ook doet, je houd je altijd aan de Scoutingafspraken. Je belooft iedereen te helpen waar je maar kan. En eerlijk en vriendelijk te zijn. En vol te houden. En ook nog goed voor de natuur te zorgen. Poeh! Dat is een heleboel. Maar bij Scouting leer je het vanzelf. En het is nog leuk ook. Reken daar maar op!

Insignes

Naast de verplichte insignes zijn er ook insignes die je als Kabouter kan verdienen. Wij hebben elk jaar in november een insigne weekend. Tijdens dit insigne weekend kun je een insigne verdienen. Deze ‘funinsignes’ kunnen op de linkermouw van de blouse bevestigd worden.

Kampen

Gedurende het scoutingseizoen organiseren we verschillende weekendkampen voor de Kabouters en Welpen. Tijdens ons Tijdens de kampen leven we alvast toe naar het hoogtepunt van het scoutingjaar, namelijk het zomerkamp! Dan beleven we een hele week lang de allerleukste avonturen!