Dukkels (23+ jaar)

De Dukkels zijn de Plusscouts van Scouting Don Bosco. De Plusscouts zijn de oudste scouts en bestaat uit stafleden en niet-stafleden. In het verleden was dit voor leden van 23 jaar en ouder, maar sinds kort heb je tussen de 21 en 23 jaar de keuze uit Roverscouts de Pivo’s en Plusscouts de Dukkels.

De Pivo’s en Dukkels hebben allebei hun eigen identiteit, maar doordat de leeftijden nauw op elkaar aansluiten is er een goede onderlinge band en wordt er ook regelmatig samen aan activiteiten deelgenomen.

De Dukkels hebben elke 4 weken 1 programma. De programma’s zijn erg gevarieerd en kan actief zijn zoals voetbal, een dropping of geo-caching, het kan binnen zijn zoals een (muziek-)quiz of een pokeravond, maar het kan ook een uitstapje zijn.

Naast de programma’s op de vrijdagavond zijn er ook 3 weekenden per jaar. Begin januari is het winterbivak, dit is een gezellig weekendje in België of Luxemburg samen met de Pivo’s en de RSA (14-18 jaar). In het voorjaar is er een weekend voor alleen Dukkels wat over het algemeen wordt afgeleid van een tv-programma zoals “Wie is de mol?”. En op het einde van de zomer is het overvliegweekend, dan gaan alle groepen mee en vliegen de leden over naar hun volgende speltak. En afhankelijk van het animo is er meestal ook nog een zomerkamp, dit al dan niet samen met de Pivo’s.

De Dukkelgroep is zowel interessant is voor de leden die als staflid al nauw bij Don Bosco betrokken zijn, als ook voor de mensen die elders in het land wonen wegens studie of werk. Inmiddels zijn de Dukkels met ongeveer 40 leden uitgegroeid tot de grootste groep binnen Don Bosco en dit brengt een grote diversiteit met zich mee, mannen & vrouwen, actief & passief en jong & oud.

Dus ben je staflid, ex-Pivo, ex-lid van Don Bosco of gewoon een geïnteresseerde die nog nooit van Scouting gehoord heeft en ben je 21 jaar of ouder, kom dan gerust eens langs op vrijdagavond vanaf 21.30 uur!

Met vriendelijke groet,

De Dukkels