Scoutfit

Als je bij scouting zit draag je de scoutfit. Elke speltak heeft zijn eigen scoutfit met zijn eigen insignes, waaraan te zien is bij welke speltak iemand hoort. Aan de groepsdas en het naambandje is te zien bij welke scoutinggroep de scout hoort.

De bloezen die we dragen:

• De bevers dragen een rode scoutfit blouse
  • De welpen en kabouters dragen een groene blouse
  • De gidsen en verkenners dragen een beige blouse
  • De rowans en sherpa's dragen een brique blouse
  • Elke speltak draagt onze das (genaamd: ‘Hunting Steward’)

Deze blouse is te koop bij de Scoutshop, samen met de das.

Daarnaast bevat de scoutfit de volgende insignes:

• Elke scout draagt op de linkerborstzak het speltak-insigne (verschillend voor elke speltak). Deze kun je kopen bij de Scoutshop.
  • Op de rechterborstzak dragen we het installatieteken van scouting Nederlands (Scoutshop)
  • Boven dit installatieteken dragen we de Nederlandse vlag op het klepje van de rechterborstzak (Scoutshop)
  • Op de rechterarm dragen wij bovenaan het naambandje van de groep (deze krijg je van ons tijdens de installatie)
  • Hieronder dragen we de regio-badge (deze is te koop tijdens de installatie)
  • Op de punt van de das (de rechte hoek) dragen wij de van-den-berg insigne (ook te koop tijdens de installatie)

Let op: de hierboven beschreven "links" en "rechts" zijn vanuit de ogen van de drager van de scoutfit.

Scoutshop Limburg kun je vinden in Sittard:

Scoutshop Limburg
Steegstraat 20