Bevers (5-7 jaar)

Welkom bij de bevers van Scouting Don Bosco in Sittard. Wij zijn de jongste groep van onze vereniging. We zijn jongens en meisjes van 5 t/m 7 jaar. We zijn goed herkenbaar aan onze rode blouse.

Op vrijdagavond zijn we van 17:30 – 19:00 uur aanwezig op ons scoutinggebouw. We doen heel veel activiteiten, het liefst zo afwisselend mogelijk. Bij activiteiten kunnen jullie aan van alles denken. Zo kan het zijn dat jullie ons knutselend in het gebouw aantreffen. Misschien zijn we wel bezig met spelletjes. Favoriet voor ons zijn de Hoge Hoed spelletjes. De bevers dragen dan zelf spelletjes aan, die op briefjes in de Hoge Hoed verdwijnen. Daarna wordt een kaartje gekozen en dat spelletje gaan we dan doen.  Ook is het mogelijk dat we een kampvuurtje maken. Dat wil zeggen: de leiding maakt het vuurtje en wij maken dan marshmallows warm, die we dan ook lekker kunnen oppeuzelen. Soms tref je ons niet op het gebouw aan. Dan kan het zijn dat we naar een speeltuin zijn, of misschien wel een tocht zijn aan het lopen. Zoals jullie zien: een hele hoop mogelijkheden.

Een keer per jaar blijven we op het gebouw een nachtje slapen. Dan doen we allemaal spelletjes en kruipen daarna de slaapzak in. Een nachtje is voor ons meestal al spannend genoeg.

Ook een keer per jaar doen we mee met activiteiten van de regio: de BeverDoeDag. Dan komen de bevers van de verenigingen uit onze regio allemaal bij elkaar en gaan we met z’n allen leuke activiteiten doen. Dat sluiten we dan af met een picknick. Vaak koppelen we aan deze BeverDoeDag ook onze jaarlijkse overnachting. Dat is dan een erg vermoeiend weekend voor ons, maar ook voor onze leiding.

Zo kunnen we nog meer opschrijven om jullie warm te maken voor onze speltak, maar ons advies is: neem contact met ons op en kom een keertje langs om samen met ons te ervaren hoe het is om een bever te zijn.

Graag horen zien we nieuwe leden komen. Er is echter een maar…. We willen niet te groot worden, want we willen het voor alle bevers leuk houden. Meld je dus zo snel mogelijk aan, want anders loop je gevaar op de wachtlijst terecht te komen.